Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

søndag den 4. marts 2018

#becausedragonsRAT TBR


Jeg prøver lykken med endnu et readathon. Denne gang handler det om at læse fantasy bøger og jeg glæder mig så meget til at komme i gang. Jeg trænger til noget godt fantasy.
Readathonet hedder #becausedragonsRAT og er et ugelangt readathon, der starter mandag d. 5 marts og slutter igen søndag d. 11 marts. Der er også fem læseudfordringer, som man kan basere ens tbr på, hvis man har lyst.

  1. Read a blue fantasy book. 
  2. Read a fantasy book that takes place on, in, or under water. 
  3. Read a debut fantasy novel. 
  4. Read a fantasy book that features war. 
  5. Read a fantasy book with DRAGONS. 

Mine bøger står stadig stablet op i stakke rundt omkring i min stue og mange af dem er pænt svære at komme til, så min tbr er baseret på fantasy bøger, som jeg rent kan finde. (Jeg glæder mig så meget til at mit bibliotek bliver færdigt, og jeg kan finde bestemte bøger igen).

Først og fremmest vil jeg fokusere på at læse A Court of Thorns and Roses (416 sider) af Sarah J. Maas færdig. For så kan jeg nemlig genlæse ACOMAF (fantastisk bog!) og endelig få læst ACOWAR. Jeg ville gerne læse Deep Blue af Jennifer Donnelly, som den fantasy bog, der foregår under vand, men jeg kan simpelthen ikke finde den lige nu. Så derfor kan det være at jeg i løbet af ugen kaster mig over fagbogen Mermaids - The Myths, Legends & Lore af Skye Alexandre (224 sider). Den handler da i hvert fald om undervandsvæsner.


De andre bøger på min liste er i tilfældig rækkefølge:
  • A Torch Against the Night af Sabaa Tahir (452 sider). Read a blue fantasy book. 
  • Diali af Charlotte Fischer (316 sider). Read a debut fantasy novel. (Anmeldereksemplar fra Forlaget Facet).
  • Dragerne af Julie Kagawa (407 sider). Read a fantasy book with DRAGONS. (Anmeldereksemplar fra Harper Collins Nordic).
Jeg venter også på lydbogsudgaven af den sjette Harry Potter bog, og jeg håber, at jeg får den snart, da jeg har stået nummer 1 i køen meget længe efterhånden. Hvis jeg får den i løbet af ugen er alt godt, ellers må jeg finde en anden lydbog at lytte til mens jeg venter.

Som altid vil jeg lave en opsummering efter readathonet, som vil kunne læses her på bloggen. Jeg glæder mig helt vildt til at komme i gang med at læse noget godt fantasy!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar