Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

fredag den 21. juli 2017

Nye bøger #22 - Lidt mere fantasy


[Alle bøgerne er mine egne]

I dette bookhaul viser jeg de nyeste fantasy serier jeg har fået ind af døren på det seneste. De er alle på dansk og det drejer sig om to trilogier samt en serie, hvor der skal bestå af 10 bøger i alt og hvor de 7 første er udkommet på dansk. Let us begin:


Den første trilogi er skrevet af Sidsel Sander Mittet, og det er en serie, der fået en del ros for at være en rigtig god fantasyserie. Jeg har tidligere lånt den første bog på biblioteket, men jeg fik den aldrig læst. Men jeg stadig lyst til at læse den, så derfor besluttede jeg for at købe hele trilogien.

Trilogien består af:

  • Morika 1 - Rent blod
  • Morika 2 - Vildhunden & Panteren
  • Morika 3 - Blodets bånd


Den næste danske trilogi jeg gerne vil læse er Louise Haibergs Dæmondræberen om dæmonen Dominic. Den har også fået en del gode anmeldelser og det er igen en serie jeg har kigget på flere gange uden at få mig taget sammen til at læse den. Men nu skal det snart være.

Trilogien består af:

  • Oprører (Dæmondræberen #1)
  • Udvalgt (Dæmondræberen #2)
  • Revolution (Dæmondræberen #3)


Åsa Larsson og Ingela Korsell er igang med at skrive Pax serien om de to brødre Alrik og Viggo, der bor i byen Mariefred, hvor der sker mystiske og overnaturlige ting, som de to brødre bliver blandet ind i. Serien er illustreret af Henrik Jonsson. Jeg har læst bog 1 i serien og den var meget spændende, så derfor besluttede jeg mig for at købe de bøger, der er udkommet på dansk. Som sagt kommer serien til at bestå af 10 bøger, så jeg venter spændt på de næste 3 bøger udkommer.

Serien består indtil videre af:

  • Nidstangen (Pax #1)
  • Grimmen (Pax #2)
  • Mylingen (Pax #3)
  • Bjæren (Pax #4)
  • Gespenst (Pax #5)
  • Nøkken (Pax #6)
  • Pestmageren (Pax #7)

Har du læst eller købt nogle spændende serier for nyligt?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar