Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

tirsdag den 4. juli 2017

Juni 2017


Jeg startede juni måned ud med at flytte rundt på de fleste af mine bøger. Det tog nogle timer, men jeg er blevet rigtig glad for resultatet. Mine bøger er ikke længere delt op i læste og ulæste bøger, men det er faktisk også okay. Jeg trængte til at se på noget nyt, og jeg har flyttet mange af mine ulæste bøger ind i de reoler, hvor mine læste bøger stod før så jeg kan blive inspireret til at læse dem, når jeg nu kigger på dem hele tiden.


Jeg var også en enkel gang i biografen for at se Wonder Woman sammen med en kollega. Den var en ganske underholdende superheltefilm. Jeg var også i Viborg til et forfatterarrangement, som jeg har skrevet mere om her. Jeg tog også et smut til Aarhus for at Malene Sølvsten kunne signere mit eksemplar af Ravnenes Hvisken 2 (som jeg glæder mig utroligt meget til at læse). Sidst på måneden var jeg i Herning til Landsskuet sammen med mine forældre. Så der skete faktisk en hel del i jumi.


Og nu til hvad jeg har fået læst i juni. Jeg fik læst 18 bøger på i alt 4472 sider. Det er jeg ganske tilfreds med, fordi det ikke føltes som om jeg fik læst noget, selvom at det kan jeg jo se at jeg fik. Men jeg håber på at sætte mit læsetempo op i juli, da det er sommer og jeg har planlagt nogle (forhåbentlig) fede læseoplevelser. 

Junis længste bøger var Parasite på 502 sider, Frygtens ansigt på 516 sider og Gemina663 sider.

Junis klassiker skulle have været Pride and Prejudice af Jane Austen, men jeg kom dersværre aldrig i gang med den. Derfor planlægger jeg at læse den her i juli i stedet for sammen med den klassiker jeg har valgt for juli.

Junis korteste bog var Momento på blot 56 sider.

Junis bogklubsbog fik jeg ikke læst, fordi jeg ikke kunne komme med til mødet på grund af arbejde. Men bogen var Hustruen af Meg Wolitzer, og måske får jeg den læst en dag.

Junis bedste læseoplevelse var der et par stykker af. Både i form af genlæsninger og nogle helt nye. Jeg kan fremhæve disse, som på hver deres måde fangede min opmærksomhed: ParasiteBilledrengenGeminaDen halve kongeChew vol 11 & 12Monstre, SkæbnemagerenErik Menneskesøn og Når mørket kommer

Junis største overraskelse var Brilledrengen. Hold nu op hvor den sjov og spændende. Jeg glæder mig til at læse videre i serien og krydser fingre for at bog nr. 2 snart bliver oversat. Skæbnemageren var også lidt af en overraskelse, og jeg tror heller ikke at jeg er helt færdig med den endnu. Der må gemme sig mere blandt siderne.

Junis antiklimaks var der to af. Den første var Frygtens ansigt. Den startede spændende nok ud, men den trak bare i langdrag og havde alt for meget udenomsnak. Jeg hørte den som lydbog, og jeg tror, jeg ville have synes bedre om den, hvis jeg havde læst den som fysisk bog. Den bog jeg ikke var særlig glad for var The Monstrous Child, og det var ene på grund af hovedpersonen Hel (dødsguden), der nærmest ikke gjorde andet end at pive over sin tilværelse på en tvær teenageagtig måde og så være fuldstændig besat af Baldr. Det kunne jeg slet ikke tage i længden.


Læste bøger:
Mira Grant: Parasite (Parasitology #1)
Francesca Simon: The Monstrous Child (Mortal Gods #3)
Michael Crichton: Frygtens ansigt
M. G. Leonard: Billedrengen (The Battle of the Beetles #1)
Brian K. Vaughan: Saga vol 7
Amie Kaufman & Jay Kristoff: Gemina (The Illuminae Files #2)
Annette Herzog: Hjertestorm
Mathieu Reynés: Memento (Harmony #1)
Morten Dürr: Zenobia
Joe Abercrombie: Den halve konge (Shattered Sea #1)
Jacob Weinreich: Krybet
James Tynion IV: The Woods vol 2 - The Swarm
John Layman: Chew vol 11: The Last Suppers
John Laynman: Chew vol 12: Sour Grapes
John Kenn Mortensen: Monstre
Kenneth Bøgh Andersen og Lars Gabel: Skæbnemageren
Lars-Henrik Olsen: Erik Menneskesøn (Erik Menneskesøn #1)
Patrick Leis: Når mørket kommer

4 kommentarer:

  1. Dejlig stabel bøger - og imponerende mange! Jeg håber på at få læst til efteråret (jeg har på fornemmelsen, at jeg har sagt det før... :D). Var ret vild med hendes anden serie. Saga 7 har jeg lige bestilt og ser virkelig frem til at læse meget snart :-)


    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, jeg følte selv at jeg nærmest ikke havde fået læst noget i juni... Men alle tegneserierne hjalp på det. Glæd dig til Saga :)

      Slet
  2. Kan huske, at jeg læste Erik Menneskesøn som barn og har længe gerne ville genlæse den. Fedt, at den stadig holder!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det gør den bestemt. Jeg har selv læst den flere gange, og jeg holder af den hver gang :)

      Slet