Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

mandag den 23. april 2018

Verdens Bogdag 2018


I dag er det Verdens Bogdag, og findes der en bedre dag for bogelskere? Jeg kan komme i tanke om de 364 andre dage man sidder begravet i en god bog, men det er måske kun mig ;)

I dag (ligesom så mange andre) vil jeg være omgivet mange bøger. Både på mit arbejde som bibliotekar, hvor jeg har den evige fornøjelse at finde og anbefale gode bøger til andre læseglade mennesker. Men jeg er sørme også omgivet af bøger derhjemme. Lige nu står mine bogskatte lidt hulter til bulter, fordi jeg er ved at klargøre deres nye hjem. Nemlig mit helt eget hjemmebibliotek, som jeg har drømt om siden jeg så Skønheden og Udyret første gang.


Den bog jeg kommer til at fejre Verdens Bogdag med bliver Supersaurus 1 - Raptorer i paradis af Jay Jay Burridge (bogen er et anmeldereksemplar fra Carlsen). Den handler om en verden hvor dinosaurerne overlevede og er med en ung pige i hovedrollen. Jeg er endnu ikke kommet så langt i historien, men jeg er allerede hooked. Det er jo trods alt dinosaurer.

Hvad læser du på denne herlige dag?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar