Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

torsdag den 12. april 2018

Monstress vol 1 & vol 2 af Marjorie M. Liu & Sana Takeda

"Set in an alternate matriarchal 1900's Asia, in a richly imagined world of art deco-inflected steam punk, MONSTRESS tells the story of a teenage girl who is struggling to survive the trauma of war, and who shares a mysterious psychic link with a monster of tremendous power, a connection that will transform them both and make them the target of both human and otherworldly powers."


Maika Halfwolf er en ung kvinde, der bærer rundt på en utrolig kraft indeni sig. Hun har i et godt stykke tid skulle klare sig selv. Hun har mistet sin mor og venner i en ødelæggende krig mellem gudelignede væsner og mennesker. Nu forsøger hun at finde sin fortid og hendes afdøde mor Moriko, og det fører hende ud på en farefyldt rejse, hvor hun får nye venner og nye fjender.

Maika er en interessant karakter. Hun er bestemt ikke altid særlig venlig over for folk hun møder. Hun vil ligeså godt æde dig, som hun vil hjælpe dig. Faktisk er det første træk det mest fremherskerende. Men hun er altså en meget viljestærk kvinde, der ikke vil lade nogle eller noget stå i vejen for hendes søgen efter svar. Og så har hun jo også denne mystiske kraft i sig, der lever i stumpen af hendes ene arm. Denne kraft kommer til udtryk i nogle meget voldelige episoder.

Og Monstress er faktisk en rimelig voldelig tegneserie. Den er også utrolig smukt tegnet, og jeg var virkelig fascineret af de flotte farver. Fortællingen er en god blanding af steampunk og fantasy, og den verden som Liu og Takeda har skabt er meget spændende, og jeg glæder mig til at få mere at vide. Desuden er der talende katte med, og hvem kan ikke lide talende katte. Jeg elsker dem i hvert fald.

Monstress er en rigtig fed tegneserie. Lige i starten var den lidt forvirrende, men det gik heldigvis hurtigt over igen, da jeg blev fanget ind af historien.
Indtil videre er der kommet to bind i Monstress. Bind 1 som hedder Awakening og bind 2 ved navnet The Blood. Det tredje bind, som endnu ikke har en titel, skulle udkomme til august, og jeg er så klar til at få endnu en bid af historien.



4/5 stjerner

Titel: Monstress, Vol. 1: Awakening
Forfattere: Marjorie M. Liu & Sana Takeda
Serie: Monstress #1
Sprog: engelsk
Forlag: Image Comics
Udgivet: 19. juli 2016
ISBN: 9781632157096
Sideantal: 192

4/5 stjerner

Titel: Monstress, Vol. 2: The Blood
Forfattere: Marjorie M. Liu & Sana Takeda
Serie: Monstress #2
Sprog: engelsk
Forlag: Image Comics
Udgivet: 11. juli 2017
ISBN: 9781534300415
Sideantal: 152

2 kommentarer:

  1. Jeg har for nylig læst det første bind, og blev virkelig fanget af fortællingen, som er sindssyg brutal, men også meget smuk!! Skal snart have fingre i det næste bind :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, de er virkelig gode og så smukt tegnet :) Jeg glæder mig så meget til at tredje bind udkommer senere i år.

      Slet