Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

torsdag den 15. marts 2018

Kamp til stregen af Elle Kennedy

"Det er sidste år på college, og Sabrina James har planlagt sin fremtid ned i mindste detalje: Først skal hun have sin eksamen, så sparke røv på jurastudiet og derefter lande et velbetalt job i et brutalt effektivt advokatfirma. Med i planen for at undslippe sin skamfulde fortid er helt sikkert ikke en toplækker ishockeyspiller, der tror på kærlighed ved første blik. Men nogle gange er en enkelt nats sydende hot sex og overraskende stor ømhed alt, der skal til for at vende op og ned på dit liv.

Tucker er af den overbevisning, at det at være en holdspiller er mindst lige så vigtigt som at være stjernen. Han har det fint med at opholde sig uden for rampelyset på isen, men i det at blive far som 22-årig nægter han at være bænkevarmer. Det skader ikke, at den vordende mor til hans barn er smuk, knivskarp og holder ham på tæerne. Problemet er, at der er lås og slå på Sabrinas hjerte, og den målrettede brunette er alt for stædig til at tage imod hans hjælp. Hvis han vil dele livet med sin drømmekvinde, bliver han nødt til at overbevise hende om, at visse mål skal man være to for at nå."



Kamp til stregen af fjerde og sidste del i Off-Campus serien. Tucker er ikke en vild scorekarl, som resten af hans roommates. Han er derimod den fødte gentleman og tror på kærlighed ved første blik. Han drømmer om at blive gift og skifte familie, når han er færdig med college. Sabrina derimod har en skudsikker plan, der gør at hun kan komme til at læse jura på Harvard og derved komme væk fra det forfærdelig hjem, hun kommer fra. Men da Tucker og Sabrina har en hed nat sammen vender det op og ned på alle deres planer.

Det er med en bittersød følelse at jeg nu skal sige farvel til denne forførende serie (det vil sige indtil, jeg genlæser den, for det kommer helt sikkert til at ske før eller siden). Jeg holder virkelig meget af disse fire bøger med fokus på hvert deres par. Mit alltime favoritpar er Logan og Grace fra Lagt på is, men Tucker og Sabrina har bestemt også deres charme. Til at starte med virker de som absolutte modsætninger, da Tucker søger kærlighed og nærhed, mens Sabrina flygter den anden vej, så snart der bare er en snert af kærlighed og ømhed i luften. Men meget langsomt får Tucker brudt Sabrinas mure ned, og hun finder også ud af at hun har brug for den store, venlig og kærlige mand. Jeg var dog ikke helt solgt på dem som par i starten. Jeg synes de var for forskellige, og ville meget forskellige ting med deres liv til at de kunne fungere som par. Men som jeg vendte siderne blev jeg gladere for dem. Tucker har altid været en herlig biperson i de andre bøger, og Sabrina har da et drive, der er beundringsværdigt. De bliver ikke mit ynglingspar, men deres historie er interessant og underholdende.

Kamp til stregen er stadig lige så forførende med en solid humor, hed sex og dejlig romantik som de tidligere bind. Det er ikke den stærkeste historie, men den er stadig god og hyggelig læsning.
Hvis du endnu ikke har kastet dig over denne skønne serie, kan jeg kun anbefale at du går i gang med det samme. Du vil ikke blive skuffet. God fornøjelse.


3,5-4/5 stjerner

Titel: Kamp til stregen / Originaltitel: The Goal
Forfatter: Elle Kennedy
Serie: Off-Campus #4
Originalsprog: engelsk / læst på dansk
Forlag: Flamingo
Udgivet: 15. marts 2017 (denne udgave) / oprindelig udgivet 26. september 2016
ISBN: 9788702235050
Sideantal: 351

Ingen kommentarer:

Send en kommentar