Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

tirsdag den 27. februar 2018

ThrillerAThon - Opsummering


I løbet af den sidste uge har jeg deltaget i ThrillerAThon, som gik ud på at læse thrillers. Her kommer en opsummering af hvordan min uge er forløbet.

Lørdag d. 17. februar 
Min krop ville gerne sove længe i dag, og da det jo var lørdag og da jeg har haft en travl uge på arbejde, gav jeg den lov. Jeg havde ellers planlagt at stå tidligt op for at træne lidt og derefter spise morgenmad og se en film, før jeg kastede mig over dagens lange liste over gøremål. Så jeg flyttede træningen til før aftensmaden, men fik da spist aftensmad og set en gyserfilm. 
Jeg havde som sagt en hel liste med gøremål for i dag. Jeg skulle blandt andet vaske op, sætte tøjvaske over, vande blomster og tage billeder til bloggen. Men det jeg har brugt mest tid på i dag er at rengøre vægge, sætte malertape op og male, male, male. Jeg er nemlig (stadig) i gang med at istandsætte mit lille hus, og i dag fik jeg malet det sidste i soveværelset, færdigmalet kontoret og begyndt på at male gangen. Jeg er så glad for lydbøger for tiden. Jeg fik nemlig startet og afsluttet Sidste time af Dennis Jürgensen, som var ret thrilleragtig på nær den lidt overnaturlige slutning. Men jeg regner den med her. Bagefter begyndte jeg på 61 timer af Lee Child og fik hørt over 3 timer,
Jeg startede ikke på en fysisk bog fordi jeg var i gang med Gemina, som jeg gerne vil være færdig med inden jeg begynder på en af mine andre bøger.


Antal læste bøger: 1
Antal timer lyttet: 7 timer og 6 min
Antal læste sider i alt: 0

Søndag d. 18. februar
Endnu en dag med malearbejder og andet godt. I dag blev det dog ikke til så meget angående læsning, da min mor og far kom forbi for at give en hjælpende hånd. Efter at de var taget hjem igen, fik jeg arbejdet på bloggen samt trænet. Jeg blev færdig med Gemina og jeg fik hørt lidt mere af 61 timer. Jeg fik også startet på en fysisk thriller, nemlig Final Girls. Det blev dog kun til et kapitel, jeg var pænt træt, men den lover godt.

Antal læste bøger: 1
Antal timer lyttet: 7 timer og 43 min
Antal læste sider i alt: 17

Mandag d. 19. februar
Jeg hører for det meste lydbog, når jeg går til og fra arbejde og denne dag var ingen undtagelse.
Dette var også en af mine korte dage i denne uge, men jeg havde ikke rigtig energi til at læse det helt store i Final Girls, men lidt tæller da også. Jeg fik derimod set en film og nogle youtube videoer, da det var det min energi rakte til.

Antal læste bøger: 1
Antal timer lyttet: 10 timer og 7 min
Antal læste sider i alt: 52

Tirsdag d. 20. februar
Jeg har de sidste uger gået til en forelæsningsrække på Aarhus Folkeuniversitet, der hedder Føl med litteraturen, og som har fokus på fem forskellige følelser og hvordan litteraturen bruger dem. Det har været nogle rigtig spændende tirsdage, men også nogle lange dage med arbejde først og så Aarhus bagefter. Men det har også gjort at jeg har gået læst/lyttet til nogle bøger under transporten og i pauserne. Og jeg blev faktisk færdig med at lytte til 61 timer i dag, som var en okay thriller. Fik også læst lidt mere i Final Girls, som jeg synes er ganske spændende.

Antal læste bøger: 2
Antal timer lyttet: 14 timer og 33 min 
Antal læste sider i alt: 91


Onsdag d. 21. februar
Da jeg blev færdig med 61 timer i går, skulle jeg finde en ny lydbog, og hvorfor ikke prøve en anden Jack Reacher. Så jeg fandt Ingen vej tilbage på Ereolen og fik hørt lidt under to timer i løbet af dagen. Og så fik jeg læst en del mere i Final Girls, der bare bliver mere spændende jo flere sider jeg får vendt.

Antal læste bøger: 2
Antal timer lyttet: 16 timer og 18 min
Antal læste sider i alt: 163

Torsdag d. 22. februar
I dag skulle jeg til Vejle på en forlagsdag, og det betød lige knap 1½ time i tog, så der fik jeg både hørt noget mere af Ingen vej tilbage samt læst nogle flere sider af Final Girls. Det blev også til en lille lur inden jeg nåede Vejle. Forlagsdagen var meget interessant, og mødte også nogle tidligere kollegaer, da var så venlige at give mig et lift hjem. Jeg kom derfor tidligere hjem end regnet med og kunne derfor både nå at handle og hente to pakker, før aftensmaden. Det betød også at jeg kunne læse endnu flere sider af Final Girls. Win-win.

Antal læste bøger: 2
Antal timer lyttet:19 timer og 35 min
Antal læste sider i alt: 282

Fredag d. 23. februar
I dag blev jeg færdig med Final Girls, og den holdt spændingen hele vejen igennem. Den var virkelig god. Ingen vej tilbage er derimod pænt kedelig og fuld af klicher, men nu har jeg sat mig for at høre den færdig, så det regner jeg med, at jeg når inden readathonet er ovre.
Jeg begyndte også på Er her nogen? og fik læst nogle kapitler.

Antal læste bøger: 3
Antal timer lyttet: 22 timer og 17 min
Antal læste sider i alt: 457

Lørdag d. 24. februar
Sidste dag af readathonet og samtidig endnu en arbejdsdag på huset. Min far kom fordi og vi arbejdede et par timer. Efter min far tog hjem igen arbejdede jeg videre et par timer og hørte samtidig Ingen vej tilbage. Nu skal jeg bare blive færdig med den, selvom den er virkelig dårlig. Burde måske bare opgive den, men jeg er stædig lige for tiden. Jeg blev da også færdig med den, og tror det bliver den sidste Jack Reacher roman for mit vedkommen. Foruden Ingen vej tilbage fik jeg også læst lidt mere af Er her nogen?. Den har en lidt forvirrende start, men jeg håber det bliver bedre, når jeg er kommet lidt længere ind i den. Men jeg når i hvert fald ikke at blive færdig med den i dag.

Antal læste bøger: 4
Antal timer lyttet: 27 timer og 2 min
Antal læste sider i alt: 481


Dette var mit readathon kort fortalt og det gik bedre end jeg lige havde regnet med. Jeg fik læst 4 bøger og begyndt på den femte. 3 af bøgerne blev hørt som lydbog. Hvis man omregner lydbøgernes minutter til sider fik jeg læst 1.385 sider i alt, hvilket faktisk er meget mere end jeg lige havde regnet med, da min læsetid, var en del begrænset i løbet af ugen. Jeg fik ikke læst alle mine bøger på min tbr, men det blev derimod til nogle andre læseoplevelser. Final Girls var den bedste bog jeg læste i løbet af ugen. Dernæst kommer Sidste time og 61 timer kommer på en flot tredjeplads. Ingen vej tilbage var virkelig ikke en bog for mig og jeg blev både sur og skuffet over den. Jeg havde forventet noget bedre efter at have læst 61 timer. Men alt i alt var det et vellykket readathon, og jeg leder allerede efter et eller flere readathons, som jeg kan deltage i i marts. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar