Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

torsdag den 18. januar 2018

Mareridt & Myrekryb 3 af Nick Clausen

"Historier som lusker – historier som rusker.
Historier som støder – historier som bløder.
Historier som snerrer – historier som skærer.
Syv historier, som giver dig både Mareridt & Myrekryb."


[Bogen er et anmeldereksemplar fra Forlaget Facet]

Anmeldelser af Mareridt & Myrekryb 1 og Mareridt & Myrekryb 2 kan læses her og her.

Mareridt & Myrekryb 3 indeholder ligesom de to foregående 7 gysernoveller. De syv noveller er Dukkernes hvisken // Min usynlige ven // Myrekryb // Ekkohuset // Et liv for en ide // Mareridt // Evig sne. Nogle af mine egne favoritter er MyrekrybEkkohusetEt liv for en ide og Mareridt. Men jeg synes at alle novellerne er helstøbte og de vil give dig nogle rigtig gode og creepy gys. Novellerne er stadig mere gys end decideret horror, men det passer jo også meget godt til den tiltænkte målgruppe. Og så var disse noveller en kende mere uhyggelige end dem i Mareridt & Myrekryb 2.

Nick Clausen har som altid ordet i sin magt, og det er denne novellesamling endnu et godt eksempel på. Novellerne er velskrevne og letlæste. Gysene er meget forskellige, og det er meget dejligt, for så bliver det hverken ensartet eller forudsigeligt. Det er derimod uforudsigeligheden, der tiltrækker mig og virker så godt, for man ved aldrig, hvad den næste noveller bringer.

Novellerne er fulde af stemning og det er let at leve sig ind i hovedpersonernes stigende rædsel. Jeg synes dette virker ekstra godt i Ekkohuset og Mareridt. Hovedpersonernes rædsel i disse noveller bliver så meget mere levende, og det er også rædsler jeg kan relatere til. Jeg synes, at alle novellerne er gode, men de to ramte især hovedet på sømmet, når det kommer til det uhyggelige.

Mareridt & Myrekryb 3 er en god og utrolig spændende novellesamling, der har fokus på både overnaturlige og mere naturlige former for angst og uhygge. Der er lidt til enhver smag, og det er rigtig dejligt. Efter hver novelle fortæller Nick Clausen lidt om hvad der inspirerede ham til at skrive novellen, og det er en rigtig fed bonus til novellerne. 

Hvis du endnu ikke har kastet dig over nogle af disse bøger og elsker gys, kan jeg kun varmt anbefale dig til at komme i gang.


4/5 stjerner

Titel: Mareridt & Myrekryb 3
Forfatter: Nick Clausen
Serie: Mareridt & Myrekryb #3
Sprog: dansk
Forlag: Forlaget Facet
Udgivet: 1. september 2017
ISBN: 9788793456211
Sideantal: 252

Ingen kommentarer:

Send en kommentar