Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

tirsdag den 2. januar 2018

December 2017


December bød på en blanding af grå og solfyldte dage, hvor de sidste dog var i mindretal. Den bød også på sne og mange gåture med en lydbog i ørerne. Hyggelige arbejdsdage blandet med de mere travle af slagsen. Julegaveindkøb og mange ture til posthuset. Fødselsdage og juleferie. Julebagning, konfektfremstilling, juletræsfældning og julepyntning. Juleaften og julefrokoster sammen med familien.
December var en travl måned, men bød da heldigvis også på nogle hyggelige pauser ind imellem.

I december fik jeg læst 19 bøger fordelt på 5.263 sider. De fleste dage har jeg gået på arbejde (jeg cykler ikke når det er glat), så derfor er det også blevet til en del lydbøger i denne måned. Jeg fik hørt 7 lydbøger i løbet af de mørke morgener og de grå eftermiddage.

Decembers korteste bog var billedbogen Nibbles - The Dinosaur Guide på blot 36 sider. Den var meget sjov og lærerig.

Den længste bog jeg læste i december var A Game of Thrones 837 meget tætskrevne sider. En virkelig god læseoplevelse og jeg glæder mig til at læse videre i serien, selvom bøgerne ikke bliver mindre.

Decembers bedste læseoplevelse var uden tvivl Into the Drowning Deep. Hold nu op var den fed! og jeg kan ikke vente til den næste bog i serien udkommer. Julebestiariet var (u)hyggelig god vinter/julelæsning, og den skal da helt klart læses igen til næste jul. Det var også rigtig hyggelig at genlæse The Lost World, jeg er svært glad for historier med dinosaurer i hovedrollen og der burde skrives endnu mere skønlitteratur om disse fantastiske dyr efter min mening.

Den største overraskelse i december var Det mekaniske hjerte. Jeg havde slet ikke forventet, at jeg ville blive så glad og fanget af den, som jeg egentlig blev. En rigtig god børnebog, som jeg kun kan anbefale. Udstillet slog også lidt benene væk under mig, jeg slugte den i hvert fald på ingen tid.


Januar kommer til at byde på mere arbejde med huset. Derudover har jeg fødselsdag, som også skal fejres på den ene eller anden måde. Forhåbentlig bliver det også til noget afslappende læsning ind imellem alt det andet.


Læste bøger:
Michael Crichton: The Lost World (Jurassic Park #2)
Nicole Boyle Rødtnes: Udstillet
Chris Carter: Jeg er døden (Robert Hunter #7) (lydbog)
Chris Carter: Hunter (Robert Hunter #0.5) (lydbog)
Dennis Jürgensen: Benny og Brian møder Den Sorte Julemand (lydbog)
Jo Brand og Christina Bølling: Food prepping
Benni Bødker og John Kenn Mortensen: Julebestiariet
Peter Bunzl: Det mekaniske hjerte (The Cogheart Adventures #1)
Dennis Jürgensen: Benny og Brian med ketchup og sennep (lydbog)
Dennis Jürgensen: Midnatstimen (lydbog)
Paul Cleave: Det syvende mord (lydbog)
Emma Yarlette: Nibbles - The Dinosaur Guide
Paul Cleave: Hævn (lydbog)
George R. R. Martin: A Game of Thrones (A Song of Ice and Fire #1)
Scott Snyder: The Wake
Kenneth Bøgh Andersen: Fra den mørke side
Mira Grant: Into the Drowning Deep (Rolling in the Deep #1)
Patrick Leis: Hvisken fra dybet
Clive Barker: Books of Blood vol 1-3



Ingen kommentarer:

Send en kommentar