Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

fredag den 30. juni 2017

Nye bøger #19 - Barnes & Noble Collectible Editions


I dette bookhaul kaster jeg et kort blik på de nyeste Barnes & Noble Collectible Editions (også kaldet Barnes & Noble Leatherbounds Classics - kært barn har mange navne) som posten er kommet med. Men ligemeget hvad man kalder dem, kan jeg ikke komme udenom at det er virkelige flotte bøger, hvor der er kælet for detaljerne ned til det mindste punktum. Det er det desværre ikke alle udgivelser man kan købe i Europa, så jeg har derfor købt disse her på Barnes & Nobles hjemmeside og de er blevet sendt fra USA. Der gik omkring en måned før de kom og kassen var totalt smadret og kom i en postsæk, men heldigvis var der ikke sket noget med selve bøgerne.

De fire bøger jeg har købt fra USA er en god gang blandt bolcher.

  • The Vampire Chronicles af Anne Rice. Bogen indeholder de tre første bøger i serien, Interview with the Vampire, The Vampire Lestat og The Queen of the Damned. Jeg har tidligere læst dem på dansk, men jeg tror det er ved at være på tide med en genlæsning.
  • Four Novels af Ernst Hemingway. Denne består af fire romaner, The Sun Also Rises, A Farewll to Arms, For Whom the Bell Tolls og The Old Man and the Sea. Jeg har længe gerne ville læse Hemingway, men jeg vil gerne læse ham på originalsprog, så selvom der bliver udgivet nogle virkelig flotte udgaver på dansk, vil jeg som udgangspunkt læse dem på engelsk.
  • A Wrinkle in Time Trilogy af Madeleine L'Engle. Dette er en fantasy/science fiction serie og der skulle også være vist også være en fjerde bog i serien... Bogen indeholder romanerne A Wrinkle in Time, A Wind in the Door og A Swiftly Tilting Planet.
  • Classics Horror Stories. Jeg elsker horrornoveller så selvfølgelig skulle jeg da have denne. I denne udgave er det noveller af klassiske forfattere såsom Lovecraft, Poe og Stevenson. Nogle har jeg læst før, men de tager ikke skade af en genlæsning eller to.
Den sidste bog har jeg købt ved Saxo. Den har været et stykke tid undervejs, fordi den har manglet ved leverandøren. Men nu har jeg fået den og den er virkelig skøn.

  • The Little Mermaid and Other Fairy Tales af Hans Christian Andersen. Bogen indeholder flere af H. C. Andersens kendte eventyr, og dem kan man jo altid læse en gang til.

6 kommentarer:

  1. Jeg elsker bare bøgerne fra Barnes & Noble Collectible Editions! De er så super smukke og flotte. Jeg har kigget på "The Vampire Chronicles", men er ikke rigtig nået at trykke på bestillingsknappen endnu. Ser frem til, at høre hvad du syntes om bøgerne!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, de er så smukke! Jeg har også kig på andre af deres udgivelser så vi må lige se hvornår jeg trykker køb på dem. Det hele startede faktisk med "The Vampire Chronicles" (jeg har tidligere læst dem på dansk - de kan anbefales) som var på tilbud på det tidspunkt og det kunne jeg slet ikke modstå.

      Slet
  2. De er så flotte - kommer jeg til USA igen, skal jeg helt sikkert hamstre :D


    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet
    Svar
    1. Uhhh! Jeg ville så gerne til USA og hamstre ;D Jeg ville komme hjem med med mange bøger!

      Slet
  3. Det er bare sådan en smuk serie. Jeg ejer 'Sherlock Holmes'-serien, 'The Picture of Dorian Gray', 'A Christmas Carol' og 'Alices Adventures in Wonderland' i serien, og det er absolut nogle af mine yndlingsbøger på reolen :)

    SvarSlet
    Svar
    1. De er simpelthen så smukke og der er så mange at vælge imellem. Har også tidligere købt nogle af mine ynglingsbøger af blandt andet Jane Austen og H.P. Lovecraft

      Slet