Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

fredag den 23. juni 2017

Nye bøger #18 - Klassikere


Så jeg har købt en del bøger i maj og de første par dage af juni, så i stedet for at lave et (meget) stort bookhaul har jeg besluttet at lave nogle mindre hauls, hvor jeg viser mine nye bøger frem og hvori jeg har forsøgt at dele dem op i temaer såfremt det kan lade sig gøre.

Velkommen til dette første haul, hvor klassikerne har taget over.


Der bliver udgivet så mange smukke udgaver af klassiske romaner og mange af dem vil jeg faktisk også gerne læse. Vi starter med en serie fra Vintage, der blev offentlig gjort sidste år og som blev udgivet i januar i år. Jeg taler selvfølgelig om Vintage Classic Russians serien. Og det er en virkelig gennemført og flot serie kan jeg fortælle efter at have haft dem i hænderne. De er simpelthen så flotte. Serien består af seks russiske klassikere, som er meget kendte. Jeg har længe ønsket at læse mere russisk litteratur, så dette er jo et fint sted at starte.

  • The Master and Margarita af Mikhail Afanasevich Bulgakov (464 sider)
  • Anna Karenina af Leo Tolstoy (992 sider)
  • War and Peace af Leo Tolstoy (1296 sider)
  • Doctor Zhivago af Boris Pasternak (544 sider)
  • Crime and Punishment af Fjodor Dostojevskij (592 sider)
  • Life and Fate af Vasily Grossman (912 sider)


De næste fire bøger består af tre moderne klassikere og en enkel som ikke er en klassiker, men som røg med her alligevel. (Også fik jeg ubevidst åbenbart skabt et farvetema). De tre af dem har jeg set hos andre bloggere/booktubers og tænkt "dem må jeg bare læse". Den sidste The Bluest Eye er en af de 50 bøger fra min Well-Read Women udfordring.

  • Wide Sargasso Sea af Jean Rhys (160 sider)
  • The Bluest Eye af Toni Morrison (224 sider)
  • The Day of the Triffids af John Wyndham (272 sider)
  • A Spool of Blue Thread af Anne Tyler (496 sider)

Kort sagt det er alle bøgerne her er nogle jeg glæder mig til at læse, men det kan være at jeg starter med de lidt kortere af slagsen.

Har du købt nogle spændende bøger for nyligt?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar