Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

torsdag den 6. april 2017

Shakespeare's Landlord af Charlaine Harris

"Lily Bard came to the small town of Shakespeare to escape her dark and violent past. So when she spots a dead body being dumped in the town park, she's inclined to stay well away. But she was in the wrong place at the wrong time, and despite her best efforts, she's dragged into the murder case.
Lily doesn't care who did it, but when the police and local community start pointing fingers in her direction, she realises that if she doesn't unmask the killer, her new life will not simply crumble. It will end."



Lily Bard bor i den lille by Shakespeare, hvor hun arbejder som rengøringshjælp. Hun har ingen nære venner, men på baggrund af hendes arbejde opsnapper hun en del sladder. Grunden til at Lily ingen nære venner har er at hun skjuler en brutal hemmelighed, der gør det svært for hende at komme tæt på andre mennesker, og hun foretrækker derfor at leve et anonymt liv. Men en nat ser hun noget suspekt. Hun ser nemlig en person dumpe et liv i et lille grønt område, og straks bliver Lily mod sin vilje blandet ind i mordopklaringen.

Jeg forbinder Charlaine Harris' bøger med noget hyggeligt. Jeg har læst og elsket Sookie Stackhouse serien. Det er hyggelæsning, når man (jeg) har brug for et lille afbræk fra hverdagen eller bare vil læse en god historie.

Jeg er (endnu) ikke helt så vild med Lily som jeg er med Sookie. Hun gør nogle ting som jeg finder lidt sære, og som jeg lige skal vænne mig til. Handlingen går også meget hurtig, hvilket også er ganske fint, men jeg ville gerne have set handlingen sat lidt ned i gear til tider, så der var tid til mere karakter udvikling for hovedpersonen og de vigtigste bipersoner, samt en handling, der ikke bliver tvunget fremad, men som har et naturligt flow.

Sookie er stadig min klare favorit, men Lily har et potentiale (især hvis hun fralægger sig den dårlige vane med at fortage dumme beslutninger blot for handlingens skyld), og jeg vil derfor læse videre i serien for at finde ud af hvad der sker med hende.


3/5 stjerner

Shakespeare's Landlord (Lily Bard #1) af Charlaine Harris
Forlag: Orion
Udgivet: 4. juli 2013 (denne udgave) / oprindelig udgivet 1996
ISBN: 9781409147008
240 sider

Ingen kommentarer:

Send en kommentar