Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

torsdag den 20. april 2017

Aprils klassiker


I februar havde vi et Kærlighedstema på mit arbejde, hvor vi fokuserede på de store kærlighedshistorier fra litteraturen, filmen og musikkens verden. Det var virkelig sjovt at arbejde med, og vi fandt nogle virkelig gode kærlighedshistorier. Fra litteraturens verden faldt vores valg på William Shakespeares meget kendte skuespil Romeo & Juliet. En tragisk kærlighedsfortælling, som jeg har set forskellige filmatiseringer af og kender derfor historien ganske godt, men jeg har faktisk aldrig læst selve skuespillet. Så det må jeg jo få gjort noget ved her i april. Skuespillet er ganske kort i den udgave jeg har det, kun små 112 sider. Når jeg har læst skuespillet vil jeg gerne gense Baz Luhrmanns Romeo + Juliet, for lige at kunne sammenligne de to.

Jeg har ikke valgt en bestemt murstensroman for april fordi jeg deltager i Tome Topple Readathon, hvor jeg håber at få læst et par stykker.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar