Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

søndag den 23. oktober 2016

Read-A-Thon efterår 2016 - opsummering


Der er gået nogle timer siden Read-A-Thon sluttede, og jeg har fået samling på mine tanker om det.

Så hvordan er Read-A-Thon'et gået?

  • Med hensyn til læsning er det gået ganske udemærket, hvis jeg selv skal sige det. Jeg har fået læst 8 bøger samt ½ af en niende. Ud af disse bøger var 1 graphic novel, 3 novellesamlinger, 1 illustreret langdigt, 1 fagbog, 2 romaner og halvdelen af en børnebog (som nok bliver læst færdig i aften). I alt blev det til 1466 sider. Det er 152 sider mere end ved sidste Read-A-Thon, så det er jeg pænt glad for.
  • Jeg følte mig en del mere fortravlet denne gang med at læse, blogge og være social på de sociale medier på samme tid. Det gik en smule ud over min samlede oplevelse af Read-A-Thon'et. Det gjorde også at her om søndagen, har jeg nærmest ikke været på de sociale medier. Jeg har bare læst og læst og læst. Til næste gang vil jeg forsøge at få skabt en bedre balance imellem de forskellige aspekter, for jeg vil jo gerne læse så meget som muligt samt vise opbakning for andres læsning.
  • Jeg havde en lille træthedskrise mens jeg læste The Bloody Chamber, og det gik lidt ud over min læseoplevelse af den ellers meget smukke og stemningsfulde bog. Så til næste gang skal jeg blive bedre til at lægge en bog fra mig og begynde på en anden, når jeg bliver ramt af sådanne kriser, for det gavner hverken mig eller bogen, at jeg tvinger mig til at læse den, når jeg ikke lige er i humør til det eller har energien. Det betyder også at jeg vil genlæse The Bloody Chamber på senere tidspunkt, for det var en smuk bog, og jeg tror at jeg kan få mere ud af den, når jeg giver mig mere tid til den.
  • Jeg skal lade være med at sammenligne min læsehastighed og læseproces med andre. Der er stor forskel på hvor i hvilket tempo man læser og ikke mindst hvilken bog man læser. Det gavner mig ikke.
  • Jeg var rigtig glad for, at jeg havde valgt et tema for mine bøger, nemlig horror eller uhyggelige bøger. Det virkede helt perfekt for mig, og jeg kom i en virkelig god stemning, hvor jeg nogle gange havde svært ved at vælge hvilke bøger jeg skulle læse næstefter, fordi jeg havde lyst til at læse dem alle sammen.
  • Jeg havde lige været med til et Read-A-Thon (#bibreadaton) på mit arbejde, så det gik lidt sløvt med at opbygge læsegejsten for dette Read-A-Thon.
  • Lige som sidst fik jeg slet ikke spist alt mit slik :)
Der er nogle ting, hvor jeg kan forbedre mig til næste gang, men jeg elsker Read-A-Thons. Jeg elsker ideen bag dem, og jeg elsker at dedikere et døgn (eller mere) til læsningen.

4 kommentarer:

  1. Sikke en dejlig stak bøger du nåede igennem - og hvor fedt du holdte det i et Halloween tema :) Rigtigt fine overvejelser til næste gang, og er helt enig - man skal virkelg passe på ikke at sammenligne sin egen læsning med andres - det gavner slet ikke :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. Det var rigtig sjovt med et tema, så vil forsøge at gentage det næste gang, hvis det kan lade sig gøre. Og forsøge at lade være med at sammenligne mig med andres læsning.

      Slet
  2. Hvor er det vildt, at du fik læst så meget!
    Jeg er en langsom læser og derudover prioriterer jeg også bare tid til det sociale. Det er nemlig noget af dét, jeg personligt bedst kan lide ved readathons - udover læsningen :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Tror jeg vil prøve at være mere social næste gang.

      Slet