Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

torsdag den 13. oktober 2016

Mig uden dig af Kelly Rimmer

"Callum tror ikke på kærlighed ved første blik, men da han en dag på færgen hjem fra Sydney falder i snak med Lilah, er han solgt. De er forskellige som dag og nat, og alligevel ender deres første møde med middag og gåtur langs stranden. Callum er dybt fascineret og vil gerne ses igen, men Lilah opfinder den ene undskyldning efter den anden, som om hun ikke tør give kærligheden en chance. Til sidst giver hun dog efter og må indrømme, at hun langsomt ved at forelske sig i Callum, og det er gensidigt."

Jeg havde hørt og læst en del godt om Mig uden dig. Den skulle være helt fantastisk og røre en til tårer. Så jeg samlede den op og begyndte at læse, men den fangede mig ikke rigtig, så jeg lagde den til side for en stund, og begyndte at læse en anden bog.

Men så en weekend gav jeg Mig uden dig et andet forsøg. Og her blev jeg ved med at læse, og ved med at læse indtil der ikke var flere sider tilbage, og jeg sad med en lille bookhangover, for nu var Mig uden dig slut, der var simpelthen ikke mere tilbage af historien. Men der er nu gået et stykke tid siden jeg læste bogen, og jeg har fået samlet tankerne.

Callum er hovedfortælleren i bogen, og hans historie bliver spædet op en gang i mellem af små kapitler af Lilah. Det var helt klart Callums kapitler jeg synes bedst om. Og det var hans historie jeg var interesseret i. Lilah kom aldrig rigtig ind under huden på mig, så hende og hendes historie kom aldrig til at sige mig så meget. Det kan måske være fordi jeg følte en afstand, en form for distancering (ligesom Lilah forsøger at distancere sig i bogen - jeg forstår hvorfor kun gør det, det havde bare en lidt negativ effekt på mig, da jeg læste bogen). Det gjorde desværre at Lilahs historie forekom mig noget ligegyldigt eller anderledes sagt en kende unødvendig.

Men jeg elskede Callum og Lilahs forhold. Det var virkelig hjerteskærende at læse om, og jeg levede mig virkelig ind i Callums liv. Det er helt klart Callums og Lilahs kærlighed, der gør denne bog fantastisk, og som gør den vedrørende set fra en læsers synspunkt.

Så hvis du har brug for en kærlig og varm fortællingen, der nok også får dig til at knibe en tåre eller to under læsningen, er Mig uden dig den helt rette bog.


4/5 stjerner

Mig uden dig af Kelly Rimmer / Orginaltitel: Me Without You
Originalsprog: engelsk / læst på dansk
Forlag: Lindhardt og Ringhof
Udgivet: 2016 (denne udgave) / oprindelig udgivet 2014
ISBN13: 9788711466490
349 sider

Ingen kommentarer:

Send en kommentar