Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

lørdag den 10. september 2016

Black out af Kenneth Bøgh Andersen


Black out er den tredje samling af noveller fra Kenneth Bøgh Andersens pen. De to andre er Blandt skovens skygger og Døde drømme.  Denne bog består ligesom de to forgående af seks forskellige noveller, der alle omhandler gyset i den ene eller anden form.

De seks noveller er Evig straf // A-D-Am // Bøddel // Black out //1, 2, 3, 4, 5, 6... // Et lykkeligt liv (arbejdstitel). Den ene af novellerne - Bøddel - har jeg læst før. Den har været udgivet i en anden horrorantologi, men jeg kan ikke lige huske hvilken. Resten af novellerne er nye for mig.

Novellerne er delt op i temaer to og to. Evig straf og A-D-Am omhandler hævn, Bøddel og Black out hukommelsestab og 1, 2, 3, 4, 5, 6... og Et lykkeligt liv (arbejdstitel) har tvangstanker i fokus.

Jeg kunne lide alle novellerne, men mine favoritter er nok 1, 2, 3, 4, 5, 6... og Et lykkeligt liv (arbejdstitel). De sneg sig rigtig ind under huden på mig. Jeg føler lidt at jeg gentager mig selv, men når jeg finder det rigtig er jeg jo nødt til at gentage det. Kenneth Bøgh Andersen kan finde ud at af skrive noveller så det basker og ikke mindst noveller der tiltaler mig. Jeg ville måske gerne have at de var lidt længere, men det er jo i denne sammenhæng bare en petitesse.

Igen synes jeg ikke at novellerne henvender sig til en bestemt målgruppe, men da samlingen på biblioteket står i børneafdelingen, kan det det måske lægge en hindring for voksne læsere.

Men hvis du elsker noveller og elsker gyset/den lette horror, må du bestemt ikke snyde dig selv for Kenneth Bøgh Andersens novellesamlinger.



4/5 stjerner

Black out (En rejse gennem natten #3) af Kenneth Bøgh Andersen
Forlag: Høst & Søn
Udgivet: 2016
ISBN: 9788763845533
140 sider

Ingen kommentarer:

Send en kommentar