Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

torsdag den 26. maj 2016

Nye bøger #4 - en vidunderlig stak bøger

Det er et stykke tid siden jeg sidst har vist et Book Haul her på bloggen. Til dels fordi jeg ikke har købt mange bøger i marts og april, så der har ikke været så meget at vise. Men da jeg ikke købte så mange bøger i de foregående måneder besluttede jeg i maj at forkæle mig selv en smule, så jeg bestille en større stak bøger hos Saxo, og dem har jeg så fået nu :)
(Jeg venter stadig på 2 bøger. Derudover har jeg bestilt to bøger hos The Folio Society, som jeg også venter spændt på at modtage).


Jeg køber sjældnet bøger hos en fysisk boghandler, selvom jeg elsker at gå og kigge i boghandler, men det er fordi jeg oftest synes at de er dyre når det kommer til bøger, men en gang imellem gør jeg en undtagelse. Disse tre bøger er købt ved en boghandler.
Jeg har ledt på nettet efter Den som tøver af Astrid Heise-Fjeldgren, men forgæves. Den er bog 1 i Terra Nova serien. Jeg fik bog 2 af forfatteren på dette års Krimimesse (jeg hørte også et foredrag af forfatteren, og det var godt), men jeg manglede således bog 1. Til al held fandt jeg den i en lokal boghandel og slog til, så nu kan jeg endelige begynde på denne dystopi/science fiction serie.
Ved samme lejlighed faldt jeg over to engelske bøger: The Thing About Jellyfish af Ali Benjamin og More of Me af Kathryn Evans. Jeg kendte dem ikke på forhånd, men blev draget af deres forside og bagsidetekst, og faldt i snak med en boghandler, der havde læst dem og kunne anbefale dem.
The Thing About Jellyfish handler om en pige, der har mistet sin bedste veninde, og derfor ikke taler længere og er opsat på at finde ud af, hvordan veninden kunne drukne, når denne var en fremragende svømmer. Forsiden er rigtig flot, og så lyder plottet spændende.
More of Me har også et ret interessant set-up. Teva er en ung pige, som ikke er som andre. Hvert år deler hun sig i to, og efterlader en yngre version af sig selv tilbage, der ikke ældes, men betragter den nye, ældre Teva leve livet indtil processen gentager sig.


Disse tre bøger er forudbestillinger, der er kommet dryppende ind i april måned. The Fox and the Star af Coralie Bickford-Smith læste jeg til dette års Read-A-Thon, og det var en sød, fantasiful og meget flot børnebog.
A Court of Mist and Fury af Sarah J. Maas forudbestille jeg først på året, da jeg blev forført af den første bog i serien, A Court of Thorns and Roses. Jeg har ikke sat mig ind i handlingen, da jeg gerne vil overraskes. Men jeg glæder mig til at læse den og regner med at det bliver i min sommerferie.
Bloodtraitor er sidste del i Amelia Atwater-Rhodes serie om hekse, og nu hvor jeg endelig har den, kan jeg endelig komme i gang med denne trilogi, Amelia Atwater-Rhodes har ikke skuffet mig endnu, og det tror jeg bestemt heller ikke kommer til at ske med denne serie.


Foruden bøger har jeg også købt to graphic novels. Den ene er volume 8, Superheavy, i Scott Snyders serie om Batman. Jeg har læst til og med volume 6, så jeg har både volume 7 & 8 til gode.
Den anden graphic novel er første bind, Madly Ever After, i serien I Hate Fairyland af Skottie Young. Jeg så den ved et tilfælde på Saxo, og blev lokket af dens farverige og ikke mindst blodige forside. Jeg har læst den, og jeg elskede den! Den er så sjov, absurd, blodig og vildt underholdene. Jeg kan næsten ikke vente på at volume 2 udkommer, for jeg vil gerne tilbage til Fairyland.


War and Peace af Leo Tolstoy er en murstensroman, og jeg vil meget gerne læse den, men jeg tror at det er en bog jeg skal forberede mig på og måske læse i en ferie.
Jeg har også købt The Tenant of Wildfell Hall af Anne Brontë. Jeg har endnu ikke læst noget af Brontë søstrene, men nu er jeg ved at få et godt udvalg, så måske skulle jeg lave en temalæsning/Read-A-Thon med dem på et tidspunkt.
Den sidste fra Penguin Clothbound serien jeg har købt i denne omgang er The Travels af Marco Polo. I folkeskolen havde jeg en stor interesse for opdagelsesrejsende, og har læst og skrevet opgaver om forskellige opdagelsesrejsende, og det er også derfor at jeg har anskaffet denne bog. Jeg vil meget gerne genoptage denne interesse, og Marco Polos rejser er jo et fint sted at starte.


Jeg har egentlig læst The Selection serie (på nær The Crown, som jeg glæder mig sindssygt meget til at læse, når jeg modtager den), men jeg er rigtig glad for denne serie, og vil derfor gerne genlæse dem på et tidspunkt. Nu har jeg muligheden :)


Morning Star er sidste del af Pierce Browns trilogi. Jeg finder hans science fiction univers meget interessant, og glæder mig til at fordybe mig i den igen.
Rudyard Kiplings The Jungle Book er blevet udgivet i denne flotte udgave som virkelige er gennemført. Jeg har kun set filmatisering af denne klassiker, så jeg glæder mig til at læse den.
Min mands hemmelighed af Liane Moriarty fandt jeg i en boghandel til kun 50 kr, og det er efter min mening billigt for en bog på dansk. Jeg tror den egner sig perfekt til en varm og doven sommerdag.


Maggie Stifvater har skrevet en ny serie, hvor jeg har anskaffet mig de første tre (venter stadig på at modtage fjerde og sidste del). Jeg har læst hendes The Wolf of Mercy Falls trilogi, og kunne godt lide den. Jeg har hørt at denne serie, The Raven Cycle, skulle være bedre, så det må jeg jo finde ud af. De tre første bøger af The Raven Cycle, som jeg har, er The Raven Boys, The Dream Thieves og Blue Lily, Lily Blue.


De sidste fire bøger er alle fra VMC Designer Collection. Jeg ved med vilje ikke særligt meget om nogle af disse bøger, og det har jeg heller ikke lyst til før jeg begynder at læse dem, fordi jeg gerne vil blive overrasket. Bøgerne er My Cousin Rachel af Daphne du Maurier, The Diary of a Provincial Lady af E. M. Delafield, The Enchanted April af Elizabeth von Arnim og A Far Cry From Kensington af Muriel Spark.

Det er en virkelig god stak læseoplevelser jeg har anskaffet mig, og jeg forventer at tilbringe mange gode timer i deres selskab.

2 kommentarer:

  1. Sikke en lækker stak! Er også helt vild med coveret til A Thing about Jellyfish :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak, jeg glæder mig også vildt meget til at læse dem alle :)

      Slet